Opdracht

Warner Music vroeg ons om een activatie (met een klein budget) te ontwikkelen rond de lancering van de nieuwste single & debuut album van Anne-Marie.

Inzicht

Hoewel streaming platformen als Spotify de mannier lijken te zijn om naar muziek te luisteren, kiezen jongeren er vaak nog voor om juist via YouTube naar muziek te luisteren / videoclips te kijken.

Oplossing

We ontwikkelde een serie korten (6 sec.) bumper ads die we heel specifiek inkochten voor de videoclips van artiesten die op dat moment populair waren in de Top40 of paste bij de muziek van Anne-Marie.

Voor elke videoclip waar we op targetten ontwikkelde we een specifieke video waarin Anne-Marie inspeelde op de bewust clip en mensen probeerde te overtuigen om voor haar nieuwe single te kiezen.

Mensen die vervolgens haar nieuwe singel hadden geluisterd werden geretarget om ook naar haar nieuwe Album te luisteren.


Client: Warner Music


Agency: MediaScience


 Art director: Joppe Andriessen


Copywriter: Robert Hagendoorn


Productie: Nicolaas Kroone


Regisseur: Nicolaas Kroone