Opdracht

Voor HMSHost is het werven van nieuwe werknemers voor haar Burger King filialen een uitdaging. Bij een bijbaantje in de horeca denken jongeren namelijk niet meteen aan werken bij een fastfoodketen.

Inzicht

We gingen in gesprek met huidige en potentiële werknemers en ontdekten dat het kiezen van een bijbaan om meer draait dan het maandelijkse loonstrookje. Een bijbaan is ook dé plek voor het maken van nieuwe vrienden. Dat sluit perfect aan bij de humor en luchtige spot die de werkcultuur van Burger King typeren. Er is alleen één probleem; dat ontdek je pas als je eenmaal bij Burger King werkt.

Oplossing

Vanuit dit inzicht ontwikkelde wij een strategie die zich focust op de positieve werkcultuur bij Burger King: Why so serious? Het gaat uiteindelijk om het plezier dat je met je team hebt!

Kortom, de lach regeert op de werkvloer en vanuit die kracht werd de campagne ontwikkeld: ‘Burger King? Daar moet je wel een beetje geflipt voor zijn’. Op Facebook en Instagram zetten we verschillende video’s in die deze boodschap uitdragen. En niet alleen in de video’s, maar ook in het hele sollicitatieproces stond de vraag of jij geflipt genoeg bent voor het team centraal. Want waarom via een aanmeldformulier alleen maar standaardvragen laten invullen? Via werkenbijburgerking.nl vullen sollicitanten daarom niet hun CV in, maar worden ze gevraagd naar hun favoriete emoji en de laatste keer dat ze echt goed gelachen hebben. Want ja, werken in een team van Burger King, daar moet je natuurlijk wel een beetje geflipt voor zijn!


Client: HMS Host


Agency: Youngworks


 Art director: Joppe Andriessen


Copywriter: Kim van Dongen


Productie: Made for Digital


Regisseur: Teddy Cherim