Joppe Andriessen

Strategie | Concept | Art Directie

Ik wil het begrijpen. Dus geen theorie vanuit de boeken, maar leren in de praktijk. Dat is al zo vanaf mijn start als grafische vormgever. Ik wilde weten hoe mijn ontwerpen uiteindelijk gedrukt werden. Dus heb ik certificaten voor zowel offset- als zeefdruk behaald. Ook bij ‘online’ wilde ik begrijpen hoe mijn ontwerpen tot leven kwamen en kunnen schakelen met ontwikkelaars. Dus leerde ik de basis van HTML, styling en databases.

Na 10 jaren gewerkt te hebben als Art director bij reclamebureaus bleef ik mij verbazen over de werkwijze en duidelijke scheiding met ‘die andere helft’, de mediabureaus.

Daarom ben ik bij een bureau (MediaScience) gaan werken waar deze twee disciplines samen komen op één vloer. Om te leren hoe deze kant van het spectrum dacht en werkte, om hier beter mee samen te kunnen werken.

In de afgelopen 3 jaar werk ik hier als onderdeel van het management team aan het verder aanscherpen van ons geloof in het samenbrengen van media & creatie. Waarbij data de onmisbare schakel is om inzichten te bieden voor ons en onze klanten.

jongehonden-totaal

nerd-tekst