Ook ik verwacht dat Sweetie van LEMZ wel eens de grote winnaar kan gaan worden in Cannes. En natuurlijk gaan ook campagnes als Epic Split, Newcastle’s ‘If We Made It’ en het Nederlandse Instapinformatie project van Edenspiekermann hoge ogen gooien. Er zijn echter een aantal campagnes in de meer ‘traditionele’ categorieën die wat mij betreft zeer terecht een gouden leeuw mogen ophalen in Cannes.
THE LEGENDS RETURN – McCann Kopenhagen
Voorspelling: Goud in outdoor
Voor de release van het eerste album van Black Sabbath in 35 jaar werden de vele lagen van muziekposters op wildplakborden weggehaald om te onthullen dat de groep terug is uit de duisternis.
OBI “Renovated Billboards” – Jung von Matt
Voorspelling: Goud in outdoor
OBI (een doe-het-zelf zaak in Duitsland) weet het medium billboard op een originele mannier te hacken door bij vervallen huizen alleen een stuk ter grote van een billboard te renoveren. Precies genoeg om te laten zien wat er mogelijk is met OBI.
Front Row – Manchester United & Google+
Voorspelling: Goud in activation
Het is verbazingwekkend dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand de LED reclameborden langs het voetbalveld op een creatieve mannier wist te gebruiken. Manchester United en Google+ doen het door de LED borden in te zetten als extra ruimte voor supporters die er (helaas) niet bij kunnen zijn in het stadion.
Alert Shirt: Feel what the players feel – CHE Proximity
Voorspelling: Goud in direct
CHE Proximity neemt met het Alert shirt de term ‘mensen raken’ wel heel letterlijk door mensen precies te laten voelen wat de spelers op het veld voelt. Helaas geen WK-premium, anders had ik het zeker willen hebben.
Stories! – Kolle Rebbe
Voorspelling: Goud in print
Om af te sluiten, een ouderwetsche print advertentie waar het ‘Lürzer’s Archive’ sausje rijkelijk overheen is gegoten.